倫大師的姊妹作



難聽點說是抄襲,好聽點說是姊妹作,事隔咁多年,也無意苛責,只是考察中古文化。流行曲我影響你,你影響我,有摹仿又有文化輸入,當係一家人啦。

1. 追星者 vs Freeze Thaw
相似度 : 75%
相似部位 : intro和music break是照copy的,貫穿整首歌的beat也一樣,旋律則不同。
倫永亮某時期受Basia影響,這位女歌手來自波蘭,可能他和負責編曲的Terry Chan以為冷門,稍為借點東西來用,神不知鬼不覺,可是因為林憶蓮,我買了這張《Time And Tide》,被我發現了《追星者》的波蘭籍姊妹。

倫永亮 - 追星者 (1990)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 林振強 編曲 : Terry Chan


Basia - Freeze Thaw (1987)
創作 : Basia/Danny White


2. 黑夜的豹 vs 三更夜半 vs Boogie Woogie Mainland
相似度 : 45%
相似部位 : 節拍和旋律pattern
《三更夜半》比《黑夜的豹》早出街一個月左右,應該是同期製作,而且《黑夜的豹》有林憶蓮和音,可以說是雙胞胎姊妹,整首歌的pattern相似,區新明試過疊住一齊播。設計師造一式兩款裙給兩姊妹,各有各靚啦。至於和《三更夜半》intro激似的杏里《Boogie Woogie Mainland》,經lemon tree介紹,找到一分鐘試聽版,一聽就覺得是來自東洋的失散姊妹。

梅艷芳 - 黑夜的豹 (1989)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 林振強 編曲 : 倫永亮


林憶蓮 - 三更夜半 (1988)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 周禮茂 編曲 : 倫永亮


杏里 - Boogie Woogie Mainland


3. Touch vs Romantic
相似度 : 40%
相似部位 : intro和整首歌的節拍
Fun報案的,intro的相似度最高。《Touch》是梅艷芳92年宣布告別舞台前的快歌,給人的驚喜大跌;Karyn White那首好聽得多,MV很靚很sexy。

梅艷芳 - Touch (1992)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 潘偉源 編曲 : 倫永亮


Karyn White - Romantic (1991)
創作 : Jimmy Jam/Terry Lewis/Karyn White



4. 愛我便說愛我吧 vs 逃離鋼筋森林
相似度 : 30%
相似部位 : intro、節奏和樂器配用
這個案例較早前已講過,一開始的鋼琴和前奏的節奏,仿似一對南美姊妹花,都是頸戴花環、手拿沙槌、bra top上陣,但一首是100%本地原創,一首是改編Basia《Run For Cover》,其實臨摹好還是改編好呢?

梅艷芳 - 愛我便說愛我吧 (1989)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 周禮茂 編曲 : 倫永亮



林憶蓮 - 逃離鋼筋森林 (1989)
作曲 : D White/B Trzetrzelewska/P Ross 作詞 : 林振強 編曲 : 杜自持



同場加映 :

5. 逝去的傳奇 vs Rebirth Of Slick (Cool Like Dat)
相似度 : 50%
相似部位 : intro、節拍
周啟生被指抄襲已屢見不鮮,他將俄羅斯民謠《三套車》翻dub成李克勤《希望》,沒加沒減,作曲人名字寫自己,唔該都冇聲。關淑怡好型的《逝去的傳奇》,intro影印自Acid Jazz組合Digable Planets作品,知道真相後,型的程度大減。周啟生還有不少抄襲案例,搜集更多罪證,下次再講。

關淑怡 - 逝去的傳奇 (1994)
作曲 : Dick Lee 作詞 : 向雪懷 編曲 : 周啟生


Digable Planets - Rebirth Of Slick (Cool Like Dat) (1993)

5 comments:

Anonymous said...

下面的日本網上音樂商店,有杏里「Boogie Woogie Mainland」唔夠一分鐘的試聽版,聽完後會發覺個intro同「三更夜半」,簡直是成個餅印咁架。

http://www.tsutaya.co.jp/item/music/view_m.zhtml?pdid=20120987

Track One : 「ブギ・ウギ・メインランド」 (Boogie Woogie Mainland)

Anonymous said...

報告~ 又有發現~
我忽然諗起,呂方《每段路》、羅文《乜都拗》同憶蓮《灰色化妝》都係同期而且曲式好相似wor!
都係中間有一段percussion。

大概倫大師凡係同期嘅作品都會差唔多樣。

linus said...

印象中 Dick Lee 係寫首慢歌俾 SK,編曲變成咁唔知同份歌詞有冇關(DL 寫兩首俾 SK 分別由寶系御用簡寧同向雪懷寫詞,屬稀有(or 僅有?)組合...),有時會奇想 SK 唱慢版 live... 不過張《My Way》專輯冇乜搶耳快歌,搞成咁都唔錯~~

Fun said...

我都唔明,自己抄自己都算啦,抄人地既野抄到咁足,點可以唔認架呢下?

linus said...

講開自己抄自己,大師當年仲有一鑊炒冷飯:90年寫俾 Echo《Goodbye Summer》點題作同事隔兩年 SY《紅塵》大碟首〈女兒心〉直頭係一雞兩味... 雙周填詞,唔通搏第一首冇 plug 神不知鬼不覺...?